25 ایده ویدئویی برای کسب‌وکار شما

شاید احتمالاً شنیده باشید که برای رشد و شکوفایی کسب‌وکارتان به ویدئو نیاز دارید. اما چه نوع ویدئویی برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

در این پست هر نوع ویدئویی را که ممکن است در کسب‌وکارتان بدان نیاز داشته باشید فهرست میکنیم؛ از بدیهی‌ترین تا مبهم‌ترین ویدئوها. آن ویدئوهایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. 

ویدئوهای رسانه اجتماعی

حجم ویدئو در رسانه اجتماعی خیلی بالا است. ویدئوهای موجود در رسانه‌های اجتماعی به‌طور متوسط 1200% بیشتر از عکس و متن به اشتراک گذاشته میشوند. اگر تا کنون از این معدن طلای با این حجم ترافیک و مشارکت بهره نبرده‌اید وقت آن رسیده که با ویدئوهای خود دست به‌ کار شوید. 

  1. محتوای ویدئوی اجتماعی

در حال حاضر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به جای متن و عکس ثابت و بی‌حرکت اولویت را به ویدئوها میدهند. صرفا با ارسال ویدئویی از منبع مجازی خودتان، الگوریتم‌های اجتماعی به شما آفرین خواهند گفت و با فراهم آوردن امکان مشاهده بیشتر به شما پاداش خواهند داد.

مشارکت را تشویق کنید و برای طرفداران خود ویدئوهایی بسازید که شگفت‌زده شوند و برای لحظاتی دست از پیمایش وب بردارند و با ویدئوی شما درگیر شوند. 

  1. ویدئوهای پوشش فیسبوک 

فیسبوک برای افرادی که محتوای ویدئویی خود را در این پلتفرم به اشتراک میگذارند برنامه‌های ویژه‌ای دارد. یکی از قسمتهای فیسبوک که میتوان در آن از ویدئو استفاده کرد و ممکن است تا به حال عقلتان به آن نرسیده باشد، پوشش فیسبوک است. 

برای اکثر کسب‌وکارها گذاشتن یک عکس ثابت و بی‌حرکت در این قسمت مطلوب است اما استفاده از ویدئو در این قسمت میتواند به شما کمک کند در رقابت جلوتر از همه باشید. با وجود 2.3 میلیارد کاربر فعال ماهانه در فیسبوک باید از هر فرصتی استفاده کنید تا در این فضای اجتماعی شلوغ توجه افراد را جلب کنید.

مطلب مهم در مورد پوششها این است که باید صحنه‌های ویدئوی خود را بادقت و احتیاط انتخاب کنید. فیسبوک به خاطر رعایت نسبت ابعادی تصاویر پوششی قسمتی از ویدئو را قیچی میکند تا با ابعاد فضای در نظر گرفته شده متناسب باشد. بازدیدکنندگان 75% قسمت میانی ویدئو را خواهند دید طوری که قسمت بالا و پایین آن قطع شده است. 

  1. تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام

تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام محل فوق‌العاده‌ای برای نمایش ویدئوی شما است.

ویدئوها بیشتر از تصاویر ایستا توجه افراد را جلب میکنند و این موضوع زمانی خیلی اهمیت پیدا میکند که برای فضای تبلیغات بازاریابی رسانه‌ای خود هزینه پرداخت میکنید. اگر درصدد هستید برای پیشنهادات ویژه، پیشبرد فروش فصلی، محصولات جدید و غیره- تبلیغ کنید- استفاده از ویدئو یکی از بهترین روشها است تا انگشتانی را که بر روی صفحه کلید مدام در حرکت هستند و صفحات وب را پیمایش میکنند از حرکت باز‌ایستند و چشمها به تبلیغات شما خیره شود. 

نمونه‌ای از الگوی رنگارنگ تهیه شده برای تبلیغات فروش.

  1. تبلیغات لینکدین

کسی منکر نیست که الگوریتم لینکدین عاشق ویدئو است. حتی تحقیقات نشان داده‌اند که ۵۹% مدیران اجرایی نیز تماشای ویدئو در این فضا را خیلی دوست دارند. اگر امید دارید برای پیشبرد فروش محصولات و خدماتتان به افراد شاخص و کلیدی دست پیدا کنید ویدئو بهترین انتخاب برای ساختن برند شما است.

  1. تبلیغات توئیتر

توئیتر یکی از معروفترین پلتفرمها برای بازاریابان B2B یا بنگاه به مشتری است. اگر کسب‌وکار شما مصرف‌کنندگان را هدف میگیرد خلق تعدادی تبلیغات ویدئویی شیک و تروتمیز در این پلتفرم حرکتی هوشمندانه تلقی میشود. ویدئو در مقایسه با توئیت عادی شما سه برابر بیشتر مشارکت ایجاد میکنند. 

  1. تبلیغات ویدئویی یوتیوب ترو ویو

ترو ویو یکی از سه محلی که یوتیوب برای قرار دادن تبلیغات در نظر گرفته است. این تبلیغات در زمان پخش فایل یا در نوار جست‌وجو نمایش داده میشوند بنابراین باید تصویر پوستر آن طوری طراحی شده باشد که فوراً بیننده را جذب کند و او را به دام بیندازد تا به تماشای ویدئو ادامه دهد.

شایان ذکر است که روزانه 1.9 میلیارد نفر از یوتیوب استفاده میکنند و شما میتوانید توجه این حجم بیننده را جلب کنید.

  1. یوتیوب اینترو

اگر کسب‌وکار شما کانال یوتیوب دارد مهم است مستقیم بروید سر معرفی خودتان تا بیننده را درگیر کنید و آگاهی او را بالا ببرید. این معرفی باید کوتاه و گیرا و متناسب با برند شما باشد. معرفی چیزی است که بارها و بارها از آن استفاده خواهید کرد پس توجه داشته باشید که معرفی شما اثرگذار باشد. 

معرفی بار زیادی را به دوش میکشد. شروع و معرفی با ویدئو میتواند کمی ترسناک باشد. 

تبلیغات ویدئویی

به عنوان مالک یک کسب‌وکار احتمالاً ایده‌های خیلی زیادی برای ارتقای برند خود دارید. اگر جزو کسانی هستید که به تبلیغات ویدئویی فکر میکنید آن هم به خاطر این که شنیده‌اید بهترین روش درگیر کردن افراد و افزایش بازگشت هزینه صرف شده برای تبلیغات است، بدانید تنها شما نیستید که چنین فکری میکنید. 83% بازاریابان میگویند اگر محدودیتهای زمانی و بودجه سر راهشان نباشد از تبلیغات ویدئویی بیشتر استفاده خواهند کرد.

  1. تبلیغات ویدئویی

در اینجا مثالی از یک تبلیغ ویدئویی را مشاهده میکنید:

توضیحی‌ها

اگر در پس عکس هزار حرف نهفته باشد، احتمالا ویدئو یک میلیون حرف برای گفتن دارد. اگر باید چیز تازه یا پیچیده‌ای را توضیح دهید ویدئوهای توضیحی یکی از اثربخش‌ترین روشها برای این کار هستند، آن هم بدون این که مخاطبان خود را خسته کنید.

  1. کسب‌وکار خود را توضیح دهید

خواه یک کسب‌وکار جاافتاده باشید یا یک استارتآپ تازه‌کار و پرانرژی، داشتن یک ویدئوی توضیحی در وبسایتتان کمک میکند افراد را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید. ویدئو کارهایی را که کسب‌وکار شما انجام میدهد و افرادی را که به خدمت مشغول هستند به‌طور خلاصه و مختصر جمع‌بندی میکند؛ بدون ستونی از یک متن طولانی که بعضی از شرکتها برای انتقال و امتحان پیامشان از آن استفاده میکنند.

  1. محصول خود را توضیح دهید

محصول آماده ورود به بازار دارید؟ ما برای محصول شما الگو داریم. محصولات خود را در بستر متحرک و پویا یا دنیای واقعی به نمایش بگذارید تا پیشنهادات جدیدتان با هیجان و پیش‌نگری همراه باشد.

  1.  یک مفهوم را توضیح دهید

توضیح دادن مفاهیم به کمک واژه‌ها دشوار است. حتی پس از نوشتن چندین صفحه متن، باز هم تلاش برای برقراری ارتباط میان مفهوم و مخاطب غالباً با شکست مواجه میشود. اینجا همان جایی است که واژه در برابر ویدئو کم می‌آورد. میتوانید با استفاده از ویدئو ایده‌ای را فوراً برای بینندگان توضیح دهید و اجازه دهید احساس کنند زیرک و باهوش هستند و آنها را با ویدئوی جذاب خودتان تحت تأثیر قرار دهید.

ارائه‌های اسلایدی

اگر نیاز است ارائه‌هایی تهیه کنید و با تیمتان به‌اشتراک بگذارید یا رسماً با مشتری آتی خود وارد معامله شوید؛ قلم و وایت‌برد را کنار بگذارید و به‌ جای آن ارائه‌های ویدئویی را امتحان کنید.

  1. ارائه‌های فروش

ویدئوها کمک میکنند مقداری از فشار روز ارائه را کم کنید. عقب بایستید و اجازه دهید الگوهای ویدئو بار این وظیفه خطیر را به دوش بکشند کناری بنشینید و آوازه و پاداش حاصل از تلاش خود را برداشت کنید.

  1. به‌روز رسانی‌ها

باید به‌روز رسانی را به تیمتان عرضه کنید؟ به تمام چشم‌غره رفتنها و غرغر کردن‌ها درباره ارائه‌های آتی پایان دهید؛ با ویدئوهای سرگرم‌کننده و آموزنده دلشان را به‌دست آورید.

ارتباطات داخلی

ویدئو میتواند در ارتباطات داخلی شرکت شما نقش مهمی داشته باشد. این که شما میخواهید مطالب به‌روز به افراد تحویل دهید، چیزهایی را به آنها اطلاع دهید یا اجتماعی‌سازی کارکنان را انجام دهید، ویدئو میتواند از میان سروصدا و شلوغی‌های محل کار شما عبور کند و کاری کند که پیام شما شنیده و به‌ خاطر سپرده شود. 

  1. به روز رسانی تیم

باید به روز رسانی‌های مهم، امور مالی یا سوتی‌های تیم را که در طول ماه اتفاق افتاده اعلام کنید؟ ویدئوی سازمانی روش ساده و اثربخشی است که میتوانید این چیزها را که برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد انتقال دهید. 

  1. اجتماعی کردن کارکنان

کارمندان جدید را با یک ویدئوی اجتماعی‌سازی کوتاه و گیرا به‌ وجد بیاورید و کاری کنید از این که جزئی از سازمان شما شده‌اند هیجان‌زده شوند. ویدئو خیلی بهتر از سخنرانی‌های از قبل تمرین شده و ملال‌آور واحد منابع انسانی، میتواند جوهر ارزش‌های کسب‌وکار و فرهنگ کاری شما را جذب کند.

صفحات مربوط به محصول

اگر به فروش محصولات اشتغال دارید، در آمازون، اِسپاتیفای، یا در وبسایت تجارت الکترونیک خودتان، حتماً مطلع هستید که رقابت در فضای آنلاین بسیار شدید است. با استفاده از ویدئو برای نمایش و پیشبرد فروش محصولاتتان پیشرو باشید.

  1. ویدئوهای محصول

تلاش برای فروش چیزی در فضای آنلاین به کمک عکسهای ثابت و ایستا دشوار است. ویدئو و نمایش محصول در موقعیت‌های مختلف که با لذت مصرف‌ کننده از استفاده آن همراه است میتواند میل به محصول شما را بالا ببرد. 

مردم احساساتی خرید میکنند و ویدئو یکی از اثربخش‌ترین روشهایی است که میتواند مشتری احتمالی شما را به احساسی که از خرید محصول شما به او دست خواهد داد، پیوند بزند.

کنفرانس جانبی

کنفرانسها از نظر زمان و هزینه سرمایه‌گذاری خیلی خوبی برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شوند. برای اینکه بهترین بهره را از آنها بگیرید کنفرانس جانبی شما باید بی‌ عیب‌ و نقص و قدرتمند باشد و برای اثرگذاری فوق‌العاده بر روی مخاطب شما تدارک دیده شده باشد.

  1. حامیان

 اگر در میان اعضا حامیانی برای کنفرانس دارید باید مطمئن شوید که در طول برگزاری رویداد لوگوی آنها را ترویج می‌دهید. 

  1. دعوتنامه رویداد

با فرستادن دعوتنامه افراد بیشتری را برای پرداختن هزینه کنفرانس و شرکت در آن ترغیب کنید. 

  1. برندینگ 

طی برگزاری رویداد برقراری ارتباط میان کنفرانس و برند شما کاری است که حتما باید انجام شود. ویدئوهای کنفرانس میتوانند در به‌نمایش گذاشتن هویت برند به شما کمک کنند و انسجام و یکپارچگی رنگ‌های به کار رفته در برندتان، پیام برند و شخصیت برند شما را تضمین کنند.

ویدئوهای تقدیر و تشکر

احتمالاً با اکثر کاربردهای ویدئوها که در بالا ذکر شد آشنایی دارید، اما آیا تا به حال به ارسال ویدئویی حاوی متن تقدیر و تشکر فکر کرده‌اید؟ ما فکر میکنیم برای نشان دادن مراتب سپاسگزاری و این که در اذهان ماندگار شوید راهی بهتر از فرستادن ویدئوهای شخصی و خصوصی برای افراد وجود ندارد.

  1. مشتریان

ارسال ایمیل کلیشه‌ای «از شما متشکریم» برای مشتریان را فراموش کنید و چیزی به سبک جدید برای مشتری بفرستید. 

ویدئوهای فروش

داشتن یک استراتژی خوب فروش برای کسب‌وکار شما خیلی اساسی است. چه به فروش خدمات خود مشغول باشید یا تیم فروشی داشته باشید که به نمایندگی از شما سخت کار میکنند ایجاد یک ویدئوی اختصاصی به‌ عنوان بخشی از فرایند فروش میتواند شما را در رقابت متمایز نشان دهد. 

  1. ویدئوهای اختصاصی فروش

اگر بدون تماس و هماهنگی قبلی برای افراد ایمیل ارسال می‌کنید تا برای خود مشتری احتمالی دست و پا کنید، ارسال ویدئو حس ناخوشایند بودن و صرفاً فروشنده‌ بودن را از این مدل دستیابی به مشتری از بین میبرد. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت میکنید، ویدئو به شما کمک میکند ارتباط اصیل‌تری با دریافت‌کننده ایمیل برقرار کنید و مشتریان احتمالی را به مشتریان نزدیک و صمیمی تبدیل کنید.

  1. ویدئوهای عرضه محصول

ویدئوهای عرضه راه خیلی خوبی برای غلو کردن درباره چیزهای تازه‌ای است که قرار است بفروشید. فرقی نمیکند چیزی که قرار است بفروشید یک محصول یا خدمت جدید است عرضه محصول یا خدمت جدید خود به بازار را پر سرو صدا و با نمایش ویدئو همراه کنید.

آموزش

ویدئوهای آموزشی به مخاطب شما کمک میکنند یاد بگیرد و اطلاعات بیشتری را به خاطر بسپارد آن هم به روشی که خیلی سرگرم‌کننده‌تر از خواندن یک کتاب درسی حوصله سر بر است. 

  1. طرح درس

با یک طرح درس ویدئویی گیرا و آموزنده که مخاطب را سر شوق بیاورد میزان امید و حضور مخاطب در دوره را افزایش دهید. 

  1. معرفی موضوع

چیزی را انتخاب کنید که سرگرم‌کننده و مجذوب‌کننده باشد تا آمادگی برای هر موضوعی که قرار است در دوره آموزشی طراحی شود فراهم شود. 

رزومه

با استفاده از رزومه‌ی ویدئوییِ چشمگیر، خود را از تمام رزومه‌های کاغذی و پی‌دی‌اف در دنیا متمایز کنید. این برای شما مزیت رقابتی محسوب خواهد شد تا شغلی گیر بیاورید که همیشه آرزویش را داشته‌اید. 

  1. رزومه ویدئویی

یک رزومه ویدئویی برخلاف سی‌وی‌های مرسوم و متداول، از طریق عکسها و موسیقی که برای آن انتخاب میکنید یا هرگونه اطلاعات شخصی یا رد و اثری که ممکن است دوست داشته باشید در آن قرار دهید، چیزهای بیشتری را درباره فردیت شما آشکار میکند. به کارمندان حس روشنتری خواهد داد از این که کار کردن با شما چگونه خواهد بود و آیا اصلا برای کار کردن با تیم فعلی مناسب هستید یا نه.

نام کاربری اجباری است
ایمیل شما اجباری است
متن دیدگاه اجباری است
موزیکال
۲۶ مثال فوق العاده از ویدئوی توضیحی که باید ببینید
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸

موشن گرافیک چطور ساخته میشه؟موشن گرافیک چطور ساخته میشه؟

خواندن ادامه

موزیکال
موشن گرافیک چیست؟
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸

واژه­ ایست که همه ما اغلب به طور روزمره و خصوصاً در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،

خواندن ادامه